Tu jesteś: Kanone.pl | Poradnik prawny online  »  Inne  »  Jak zdobyć adwokata z urzędu?

Jak zdobyć adwokata z urzędu?

Jak zdobyć adwokata z urzędu?

Pomoc prawną z urzędu możemy zyskać zarówno w sprawach karnych, jak i cywilnych. Kiedy nam ona przysługuje?

Sprawa w sądzie to sytuacja, która może spotkać każdego z nas i nie zawsze musi oznaczać oskarżenia z zakresu kodeksu karnego. Nie można zapominać o sprawach cywilnych, sprawach w sądzie pracy czy sądzie rodzinnym. Bez względu na rodzaj sprawy, zawsze jest to sytuacja trudna, a pomoc prawnika w niej jak najbardziej wskazana. Niestety taka pomoc kosztuje. Każdy, kto szukał prawnika do prowadzenia swojej sprawy, doskonale wie, że koszty prawnika są niemałe.

Jeśli nie mamy pieniędzy na wynajęcie prawnika, a chcemy, by w sprawie nas reprezentował, warto postarać się o adwokata z urzędu. Adwokat z urzędu może zostać przydzielony na wniosek strony, która korzysta ze zwolnienia z kosztów sądowych oraz na wniosek strony, która udowodni, że wynajęcie adwokata jest czymś, na co jej nie stać. Nie każdy wie, że zgoda sądu na to, by w sprawie brał udział adwokat z urzędu nie oznacza, że będzie to przypadkowa osoba. Tak może być, jeśli jednak znamy adwokata, do którego mamy zaufanie, warto wskazać nazwisko sądowi. Jeśli adwokat się zgodzi, to właśnie on będzie naszym pełnomocnikiem.

Pomoc adwokata w sprawie sądowej jest bardzo wskazana. Nie należy zapominać, że to właśnie on jest fachowcem, który zna prawo i procedury sądowe. Posiadając taką osobę po swojej stronie, nie możemy rzecz jasna mieć pewności wygranej, ale szanse na wygranie sprawy na pewno będą znacznie wyższe.